lilldjupas.blogg.se

Earth hour, du släcker väl?!

Publicerad 2013-03-22 09:02:49 i rabbelrabbel

Imorgon, 20.30-21.30 är det återigen Earth Hour. Ett sätt att visa att vi bryr oss om vad som händer miljön, vår jord.
Min dröm-hour är alla vänner, bara tända ljus, choklad och vin.

Men intresset verkar svalt. Jag är glad över att arbeta på en arbetsplats där vi släcker så mycket som möjligt utan att gå ur produktion ialla fall. Vi har varit där de senaste åren, ätit glass med levande ljus. Sedan kört runt stan (ha! som att det är så jävla miljövänligt att ta bilen, dubbelmoral- JA) och sett det lysa överallt. Jag förstår restauranter och liknande, men de stängda ställena?! Apoteket, åhlens och alla de andra butikerna. Och att stadshuset står och blinkar som en jävla måne!?

Jaja. Jag vet ju ingenting egentligen. Kanske finns det ingen av-knapp på dessa fasadbelysningar??
I övrigt, vad gör DU för miljön?
 
Själv sopsorterar vi.. Niclas går väldigt mycket. Vi åker faktiskt inte SÅ mycket bil, eftersom vi är mest hemma..
Försöker handla begagnat, speciellt kläder till liten som sliter ut så fort eller växer ur direkt. 
Jag vill bli mer medveten och lärd om vilken mat som är miljövänligast att köpa! För det handlar vi ju mest av, av allt typ.
Ska ABSOLUT införskaffa mig en menskopp efter graviditet (tänk sopberget jag spar DÄR)..
 
 
Och stort grattis till den här underbara killen som fyller 2 år idag!
Imorgon ska vi få komma på kalas och Busa! <3
 
 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2013-03-22 10:00:59

Innan jag hann se texten nedanför bilden så tänkte jag: Vad fan har Oliver med miljön att göra? Haha:) och statshuset står och blinkar som en jävla måne, Hahaha:) själv gör jag inte så värst mycket för miljön, typ inget alls. Köper ekologiskt ibland men det är väl allt.

Postat av: Nattis

Publicerad 2013-03-22 10:42:30

Vilken fin bild du hade på han, längtar efter i morgon då jag vet hur mkt Oliver tjatat och pratat om att få träffa Jamie :)) Ska bli såå kuul <33

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela