lilldjupas.blogg.se

Vilket håll ska jag gå?!

Publicerad 2013-10-18 08:44:36 i rabbelrabbel

Alltså. Mitt examensbevis kom ju häromdagen. Först kände jag endast enorm lycka och lättnad. Jsg trodde nästan inte jag någonsin skulle få det där pappret.
Men sedan kom tvekan, fundersamhet och ångest.
Måste jag bYta jobb nu? Eller, jag är ju föräldrarledig för stunden.

Så börjar tankarna mala. 
Vad är viktigt? Pengar? Närhet? Anknytning?
Vad händer med min och Charlies anknytning om jag börjar jobba nu när han är bara 6 månader?
Har jag ens rätt att oroa mig för det, Niclas då? Hans anknytning?
Åh jag vill ju inte sluta amma, fast jo, det vore ju skönt för mina såriga bröstvårtor osv osv osv...

Kan ingen bestämma allt det svåra åt mig?!

För tro inte att "det bara är att sluta på Max".
Där har jag funnit gemenskap, glädje, trygghet, min bästa vän, mina närmsta vänner.
Det är inte bara att vända ryggen åt.
Att vissa ser det som en skitjobb - ja det skiter jag i. Jag älskar det. Jag vet inte om jag är redo att lämna det. 


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela