lilldjupas.blogg.se

Saken där..

Publicerad 2013-07-25 22:27:15 i rabbelrabbel

Ja, den "saken" är mitt barn. Min dotter.
Jag höll på att bryta ihop idag när några vuxna sade till sina barn:
"Passa nu den lilla flickanehpojken, eh, ja saken där"
Saken?!
Eller kanske det lilla barnet? Den lilla ungen?

Jag blev faktiskt ledsen. Tur Jamie inte hörde eller förstår.
Hon älskar faktiskt sina spindelmannen tröjor (är det det som gör folk förvirrade?) och ville åka och hoppahoppa som spindelmannen idag. Så då gjorde vi det. Och hon sade "då måste jag ha spindelmannen tröja!"
Ja men självklart.

En unge sade också "va? Är det där en tjej?!"
"Ja" svarade jag
"Han är byggd som en kille" kom då.
Den ungen var typ 7 år..

Ja..

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela