lilldjupas.blogg.se

Jag äääälskar böcker!

Publicerad 2013-01-11 15:27:04 i "rabbelrabbelrabbel"

Idag hade vi en ovanlig förmiddag. En sån jag älskar men aldrig unnar/orkar/hinner med.
Först och främst är både jag och Niclas lediga. Tillsammans. Hela dagen!
Så vi började med biblioteket. Ca 45 minuter traskade vi runt där och lånade 12 böcker, 9 till Jamie, 3 till mamman.
Sedan skickade vi pappan till frisören, också handlade vi scraping-grejer med Erika.
Efter det åt vi lunch på krokanen (förr gjorde jag och Niclas det typ en gång i veckan!) och Bus överraskade med att äta upp all pannkaka, och tacka nej till glass. Hon satt inte stilla heller utan for runt som en virvelvind, men iaf..
Sen köpte jag mig ett par svindyra (400 kr) skor på intersport.
Med luftbubblor eller vad de var under fötterna.

En av anledningarna att jag tvingade iväg oss på detta är att igår ville jag gråta när jag skulle sova. Jag var så trött, less och hade så jäkla ont i kroppen.
Det var en allmän jävla skit-dag och ibland måste en få bara vara lite glad också.

Det är en enorm omställning för mig, detta att vi ska ha en till unge. Med samma jobb, med ganska kass lön, pytteliten lägenhet, bil som inte fungerar nu när det är vinter.. Osv.
Det mest frustrerande är att den här lilla blivit så stor så snabbt! Jag har mycket mer ont nu än med Bus, jag har redan fått lägga undan de flesta jeansen (och det är för kallt för leggings för fan!) och min rörelseförmåga är extremt annorlunda.
Sedan den där jävla gallstenen har ju gjort att jag bör tänka på allt jag äter, sånt avskyr jag. Också är jag vansinnigt trött, lägger mig med Bus och vips så har jag (eller vi) aldrig någon egentid för att ta tag i saker som försäkringar, försäkringskassan osv osv..

Jaja, lyxproblem, jag vet, men icke desto mindre påfrestande på mitt psyke..

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela