lilldjupas.blogg.se

Älskade barn

Publicerad 2013-02-20 16:11:07 i "rabbelrabbelrabbel"

Tänk vad du är fantastisk som sover 3 timmars tuppis när mamman är såhär förkyld.
Ibland tror jag att hjärtat ska brista av all kärlek, hur är det ens möjligt att älska såhär hårt?

Men på tal om annat: är kvarg och kesella samma sak?
För jag köpte kvarg, och Sara käkar Kesella. Hon säger att det är jättegott och jag tyckte det mest smakade som en bytta smör. Inte jättegott mao.
Och bör jag ens äta det där? För enligt Hanna är det nästan livsfarligt att blanda lchf med icke-lchf, för då suger fettet upp allt socker (eller nå).

Usch. Allt jag vet är att Charlie måste ha gjort något, vuxit eller så, för nu smäller hungern till på 10 sekunder och äter jag inte viker sig benen (ja, på allvar) och jag klarar inte av att stå upp. Igår väntade jag alldeles för länge och blev så vek att när jag väl stoppade ngt i magen Vulkankräktes jag. (Jag skyller på att jag jobbade och ej hade rast)..

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2013-02-20 21:46:38

Fast kesella/kvarg är inte lchf. För mycket socker i den smaksatta och för lite fett i den naturella. Sant att man inte ska blanda, det är kombinationen socker/fett som gör en tjock, inte var för sig:)

Svar: Nej jag märkte det, blev lurad av att jag läste ett recept i en LCHF-kokbok om att ta kesella och blåbär och göra dessert.. pft
lilldjupas.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela