lilldjupas.blogg.se

Vänskap

Publicerad 2013-04-13 19:48:01 i rabbelrabbel

Som för de flesta människor, är vänskap en av de viktigaste delarna i mitt liv.
Jag är en blyg och osäker person, men samtidigt väldigt social. Jag har aldrig haft svårt att prata med nya människor. 
Jag har dock ingen aning om hur jag uppfattas av andra. Det jag brukar få höra är "sprallig, social, energisk, rättfram".
 
Jag har dock tänkt på att jag inte väljer mina vänner. Oftast "bara blir det". 
Oftast när jag ska dra ihop något så blir det ett virrvarr av människor från olika "grupper", dvs de brukar inte känna varandra eller så träffas de bara när jag är med. 
Jag har inga preferenser, jag låter sinnet och hjärtat styra och vissa klickar jag helt enkelt med. 
Jag älskar dock ursinnigt och hårt, den som hamnat i mitt hjärta brukar sällan komma därifrån. 
 
De enda människor jag har svårt för, förutom nazister och skräp såklart, är de som knarkar. All sorts knark, inklusive sånt där en röker som folk försöker säga är sååå "snällt". Pft. De har jag svårt att acceptera. 
Sedan vet jag att folk i min omgivning har provat på det ena och det andra, och nää, jag kan ändå inte helt utesluta dessa heller. Pga deras bra sidor. 
 
jag vet att jag gör många knasiga saker. andra gör saker som verkar knasiga i mina ögon. 
Om jag ska sålla bort alla vänner som gör något som jag kanske inte håller med om skulle jag nog bli väldigt ensam. 
Jag kan inte heller. Det går bara inte. Har mitt hjärta valt en person, så är det så. Denna person finns kvar.
Jag är öppen och social och låter alla komma fram och nosa, och nosar tillbaka. Finner vi varandras lukter tilltallande så blir vi väl vänner, oavsett om vi ens har något alls gemensamt.
 
Sara, en av mina absolut bästa vänner, och jag har nästan noll gemensamt. 
Hon är från Skåne, liksom Hallå?! Och lyssnar på Westlife. (Ja jag VET!) 
Vi tycker inte om samma tv-program, böcker, musik. Hon hatar att vara ute i naturen, jag älskar det.
Hon 'är blyg och tillbakadragen, jag är som en virvelvind. 
Vi träffades på jobbet, och sedan var det liksom kört, hon blev min ängel. Sedan fick vi barn nästan samtidigt, så det har vi ju gemensamt NU, även om ungarna inte bör vara i samma rum eftersom de blir en tornado överallt de drar fram (;

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2013-04-18 15:41:42

Så fint skrivet! Älskar dig vännen<3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela