lilldjupas.blogg.se

men kom igen nudå!

Publicerad 2013-04-24 10:24:53 i rabbelrabbel

ca 16 dagar kvar.
Hur kan det vara så pass mycket plats kvar i magen att ungen fortfarande vill vara där? Varför vill han inte komma ut?!
Jag ska få låna ett par kryckor av en vän, bråcken i snippan är förjävliga. kan knappt gå.
Hejja. Vid varje bump eller spark så känns det som om ryggen ska brytas pga mitt jäkla ischias-problem (?). 
Jippie. 
Jag överanvänder medicin mot sura uppstötningar brutalt eftersom jag inte vill kräkas. Igår natt sov jag inte en minut pga värk och halsbränna, till slut fick kroppen nog och vulkankräktes, sedan fick jag sova en timme ungefär innan Bus skulle upp.
Allvarligt. Detta är ej humant, KOM UT min älskling, innan jag slutar tycka om dig helt! 
 
Nej, klart jag alltid kommer älska den lilla. Och jag har säkert en lätt graviditet jämfört med vissa, jag vet ju att med riktig otur kan en bli liggande från 5e månaden, eller kräkas konstant i 9 månader, eller få alla möjliga problem. 
Men om jag jämför med mig själv, dvs Jamies tillväxt, är detta mer än skit. 
 
Jamie, åh älskade Jamie, nu snackar hon ju, nu är det inte nå lära-sig kvar, det är klart förståelsen inte finns komplett, men hon snackar, Hela Tiden, oj vad lik mamma sin hon är, hehe.
Envis som en fluga också, oj vilken härlig vilja och bestämdhet hon har. Ska försöka uppmuntra detta samtidigt som jag försöker få henne att förstå att mamman och pappan ska bestämma. 
 
Hon säger att hon är "super Jamie!" att hon "kan allt" och är "verkligen stor och stark"
Jag beundrar hennes mod, glädje och energi. Hennes nyfikenhet. Allt hos henne. 
(Men åh vad det kan bli påfrestande för de stackars föräldrarna utan energi..haha)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela