lilldjupas.blogg.se

2 veckor av kärlek

Publicerad 2013-05-19 09:21:29 i

Det har nu gått 2 veckor sedan Charlie föddes.
Förlossningen vill jag helst inte tänka på än. Inte den "åh det gick så fort med andra barnet att jag nästan födde i bilen" historien jag hade hoppats på direkt.
Mänga timmar, krystvärkar som ej gjorde det de skulle och slutade med att de fick klippa. Och sedan sy. I typ en timme. Medan Charlie var på neo pga att han inte ville andas ordentligt.

MEN. Allt löste sig snabbt. Stygnen har snart läkt. Lillkillen skriker typ aldrig, bara vid hunger och eftersom amningen faktiskt fungerar denna gång så proppar jag i honom en tutte och så är det lugnt igen!

Jamie är noga att påpeka, flera gånger dagligen, "vill inte ha Charlie", men jag säger bara "äh, det vill du när du blir större"

Det är lite kaosartat, men kärleken är mastodant. Så det flyter på.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela