lilldjupas.blogg.se

RÖSTA

Publicerad 2014-02-27 06:59:32 i rabbelrabbel

Snart är det val.
Idag går nästan alla som jobbar inom vård och omsorg på knäna. Jag ska berätta lite om kommunalt arbete i förskola.
Barngrupperna är äckligt stora. Vuxentäthetetheten är ett skämt. 
När jag ska kissa får jag lite lätt panik eftersom jag då måste lämna barnen en minut.

De som har 15-timmar idag borde inte få ha det tycker jag. Vi borde få den tid vi har till de barn som är på förskolan HELA DAGARNA VARJE DAG.
Det är sjukt. 
Våran dotter gå också 15 timmar. Varje dag. Det känns hemskt, men om hon inte går mister vi platsen, och är hon där sällan blir det väldigt jobbigt för henne när hon väl är där.
Det är bara så jävla fel.

Att inte hinna bekräfta och uppmuntra alla barn leder till att de hamnar mellan stolarna. Otrygghet, osäkerhet.
Kan ta sig i uttryck av riskfyllda utlopp för att få någon slags uppmärksamhet.

Att ADHD diagnos ökat med 700% beror förmodligen på den otroligt röriga, stökiga, oorganiserade förskolan och skolan.

Och att barnen gör precis som de känner för idag, hallå?
Uppfostran och regler skadar inte barn. 

VÄRDEGRUNDEN ffs





Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela