lilldjupas.blogg.se

Kväv inte barnen i en könsroll!

Publicerad 2014-02-16 10:04:43 i rabbelrabbel

Igår var vi på torgboden, en av Bollnäs 2 leksaksbutiker, för att köpa leklera åt Jamie.
Då kommer ett gäng in och ber om hjälp. En ålder nämns. En av de två i personalen säger "är det en tjej eller en kille? Jag kan ju bara killar jag, höhöh" (en man kan tilläggas).
De svarar att det är en pojk och blir visade till "killleksakerna".
Det kokar i mig och lite senare går jag och Jamle dit och jag säger högt "här är ju bilen du har gumman, och här är ju din borrmaskin!"

Ja. Bitskt var det. Tack alla vänner som inser att min Jamie är mer än en flicka. Som vet att hon har andra intressen är traditionella "flickiga".

Nästa gång ska jag inte hålla käften.
Jag vill gå in och fråga "vad är barnet intresserat av? Det är ju inte samma sak som vilken kön hen har?!"

(Kände tom igen kunden, han har jag fikat med :P)



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela