lilldjupas.blogg.se

2014, ekoår

Publicerad 2014-01-02 17:14:57 i rabbelrabbel

Många röster har nästlat sin in i mitt huvud och jag har bestämt mig för att försöka göra någon förändring i vårt liv. 
Ja med maten.
 
För 2014 vill jag bli mer medveten, äta mer ekologiskt, miljövänligt och bättre. Men inte sluta lchf:a. 
Lchf fortsätter tills sista april! Det är första målet ialla fall. Detta för att bryta mitt sockerberoende totalt samt skapa bättre vanor.
 
Jag vill dock äta mer vegetariskt, mer ekologiskt, till exempel bli bättre på säsongsbetonad mat. 
Att äta kött till varje mål känns inte som ett måste, enbart en lyx som vi unnar oss pga dålig fantasi. 
 
Så. Tips om Lchf, vegetariskt samt eko-mat tas emot med öppna armar.
 
(Om inlägget är surrigt är det pga ungarna som slåss, lchf hjärnan och lite smått kaffehög..)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela