lilldjupas.blogg.se

Men jag är en pojke ju!

Publicerad 2014-01-29 05:55:49 i rabbelrabbel

Jamie har bestämt sig för att hon är en pojke.
Varför kan jag inte förstå. 
Har hon lekt med barn som tycker att hon är en pojke?
Är det alla pojkar i alla böcker och serier runt henne?
Har jag och Niclas gjort/sagt något?

OBS! Bryr mig noll. Har för mig att jag ville vara en pojke när jag var liten också. Ville vara den som räddade prinsessan, eller en ninja turtle.
Dock är det synd att inte det fanns flickor som räddade alla, så kunde jag ha vart den. (Fanns säkert, men drunknade i alla pojkar och kom aldrig fram till mig).

Hemma kör vi iaf på att hon är världens bästa Jamie, tjatar aldrig om att hon är en flicka. Vi säger aldrig att det finns flickkläder och pojkleksaker. Hon får det hon vill ha. (Bilar och gosedjur och en stjärtlapp)
Också undviker vi Disney där flickorna sitter som nå jävla mähän och väntar på prinsen.



Kommentarer

Postat av: maria

Publicerad 2014-01-29 19:02:59

Det kommer kanske av att hon fått en bror och vill vara som honom eller så leker hon mkt med pojkar på förskolan :) det är nog vanligt att barn vill vara som någon de ser upp till :) iaf är det bra att ni inte gör någon grej av det :)

Svar: Jag tror det. Hon lekte mycket med pojkar förr på förskolan, och nu har hon svårt att leka med flickorna, de är så mycket större och pojkarna också så hon har nog svårt att passa in i storbarnsgruppen.. Hon vill inte ens gå dit nu! Ocksp är ju pappan hemma nu, och nya favoriten ;)
lilldjupas.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela