lilldjupas.blogg.se

Ett barn blev påkört för faan!

Publicerad 2013-07-21 20:07:06 i rabbelrabbel

Idag satt jag och njöt av en glass medan jag tittade på när Bus lekte.
I ögonvrån ser jag fler barn komma mot lekplatsen. För att komma till den från restaurangen korsas en parkering. Precis samtidigt kommer en unge skuttande och en bil körande.
Bilen kör på ungen, som dock såg ut att klara sig utan skador.
Ja, bilen körde väldigt sakta och tvärstannade när den såg barnet.
Ja, barnet sprang rakt ut utan att se sig för.

Nej, föraren vevade inte ens ner rutan och frågade hur det gick med ungen!! Tvekade bara en stund och drog sen.

Hur i helvete tänkte hen då?!
Jag satt som lamslagen, barnets förälder (?) kom direkt och kramade ungen. Har fortfarande en knut i magen.

Det som surrar i mitt huvud är mest tankar på mina egna små, den stora drar ju iväg ibland och vad lätt att något händer.
Sedan vad jag skulle må dåligt om det vart jag som körde på någon, oavsett hur "bra" det gick.
Fyfan. Jag kommer drömma mardrömmar om detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela