lilldjupas.blogg.se

Mina bröst är tokmysiga just nu!

Publicerad 2013-01-04 15:39:01 i rabbelrabbel

Det finns enormt mycket som är positivt med att vara gravid, en hel del jobbigt också. Det är sällan lika för alla, och mina egna upplevelser kan knappast tas för någon sanning. 
Men. Det bästa (just nu, ungefär mitt i) är för mig;
Brösten- De är större, mjuka, mysiga.
Rörelserna- Lillen härjar omkring som en galning ibland, det har börjat synas utifrån när han är piggast. Det är obeskrivligt häftigt.
Storleken på magen- Jag känner att jag inte bryr mig ett dugg "om jag ser tjock ut" i det eller det klädesplagget. Det som är bekvämt åker på! Fan, jag SKA vara tjock nu! Underbart.

Sedan finns det ju en del jobbiga saker också:
Storleken på magen- Jag kan inte röra mig på samma sätt som jag kunde för 3 månader sen. Alls.
Rörelserna- Förmodligen vaggas den lilla när jag rör på mig, vilket resulterar i att han vaknar varje gång jag lägger mig ner. Alltså buffar han omkring som mest när jag ska försöka sova. Favoritplats att sparka på är blåsan. 
Den minimala blåsan- Jag skämtar inte när jag säger att jag kan kissa 4 gånger i timmen när jag ska försöka sova. Har ca 5 minuter på mig att somna sedan är jag kissnödig också blir det omöjligt.

Föräldrarledigheten
Denna ser jag fram emot men ändå inte. Jag älskar ju mitt jobb och alla människorna där, får lite ångest när jag tänker på att vara borta flera månader. Men jag ser fram emot att vara hemma med den nya människan, lära känna varandra, se hur han utvecklas, se hur Jamie kommer att utvecklas och påverkas av att bli storasyster. 
Men Niclas ska också få vara med om detta underbara, så vi delar nog lika ungefär.
Det ska bli SÅ skönt att slippa strula med förskolan. Jamie får vara där 15 timmar/veckan (ca 13 mer än vad hon är nu om vi slår ut det på en månad) och inget natt-och-dag.

De ville att Niclas skulle komma och hämta henne klockan 23 imorgon, "det finns bestämmelser".- slutar en förälder klockan 22 ska barnet gå hem. Även om föräldern och barnet får vara ute och gå mitt i natten i januari och komma hem runt halv tolv.. 
Tusen tack för att Hanna ville vara med Bus hela helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela