lilldjupas.blogg.se

Pung!

Publicerad 2013-08-18 10:54:42 i rabbelrabbel

Jag anser att vi behöver feminismen för att;
När de på jobbet ska beskriva precis HUR grym Sara Lindholm är, så säger de att "hon har störst stake här!". Typ.
Men när de ska visa exakt HUR kass en man är, så är "han en jävla kärring". Typ.
 
DVS. Killar- bra
tjejer- dåligt.
 
Hur detta kunnat gå mig förbi alla dessa år innan jag upptäckte Lady D mfl gör mig arg också skäms jag. 
 
Jag vill ha ett jämställt Sverige för Jamies skull. Och för Charlies.
Jag vill att de ska kunna vara precis hur de är utan att bedömas utifrån hur lik normen för deras respektive kön de är.
 
och LÄS detta eminenta blogginlägg av Hanna, om hur DU kan minska kvinnoförtrycket i Sverige.. (Haha, säg inte att det inte finns, skrattretande).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela