lilldjupas.blogg.se

Idioter finns det överallt.

Publicerad 2013-06-28 08:56:18 i rabbelrabbel

Men det finns även änglar. 
Nu har ju allt gått i en rasande fart. men såhär var det väl (kortfattat)
Den 20 Juni planterade Eritreanska föreningen 3 stycken minnesträd i Schenströmsparken. För att hedra de som dött i kriget samt för att tacka Bollnäs kommun för att de får leva här i fred. 
I måndags upptäcktes att de förstörts. Varför eller vem lär vi aldrig få reda på. Men visst sved det i hjärtat när jag läste om detta. Kan inte förstå alls vad meningen med det var. 
Vad är det som gör att en eller flera människor sitter och tänker "hmm.. de här träden kanske vi måste förstöra?!"
 
 
 
Detta fick mycket uppmärksamhet på twitter och facebook. Madeleine Böhnke startade en insamling för att bekosta nya träd. 
Dagen efter stod det även om detta i Ljusnan och jag tror hon har fått ihop en ansenlig summa redan. Jag har självkart tänkt skänka en slant också! Vi har inte mycket, men jag kan liksom inte låta bli. Jag vill gärna tro att en liten summa ändå visar att det finns fler änglar än idioter här!
 
Sen visade det sig att kommunen själva tänker betala för de nya träden, då ska de insamlade pengarna gå till annat välgörenhetsprojekt, Madeleine har tydligen talat med ordföranden för den Eritreanska föreningen och spånat.
Och jag blir helt vansinnig när alldra första kommentaren på artikeln är negativ. Mot kommunen, inte mot vandalisterna. 
Men jag tror det är pga att de som har tid och energi att kasta sig på tangentbordet så fort artikeln är publicerad är bittra jävliga människor som ändå bara sitter vid datorn dygnen runt och hatar på allt och alla.
 

Gah!
Vi försöker lämna detta negativa bakom oss och åker till mamma idag, och älskar och njuter av Segersta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela