lilldjupas.blogg.se

Ja, folk är olika och får självklart göra som de vill.

Publicerad 2013-01-16 08:56:41 i "rabbelrabbelrabbel"

Men idag är det fan inte så enkelt.
Du blir definitivt lättare bestraffad om du har hår än om du inte har det.
Någon som minns den stackars tjejen som råkade fastna på tv med buskiga armhålor? En alltför stor del av Sveriges befolkning tog för givet att det var ok att dissa denna stackars människa. Över halva Facebook!

Jag vill att Jamie ska slippa ha panik när hon blir äldre. Rak-panik.
Hur mycket ångest har jag haft i mitt liv pga glömt/inte hunnit raka överallt inför bad/idrott/sex osv.
Fy fan vad sjukt egentligen!

Värst är att jag, som yngre, hade en massa fördomar och elaka tankar själv.
Minns en gång då jag och någon åkte tåg till Gävle. (10 år sen kanske) På tåget satt en kvinna som ogenerat bar Ramlösa klänning med buskar i armhålorna. Fy vad vi fnissade, viskade och diskuterade detta sedan. Vi var självklart överens om att hon var en lesbisk. Eller sån där "feminist" *fnys*.
Jag vill inte att Jamie ska bli sådan!
Och min egen mor var inte speciellt van vid rakhyvel så var jag fått alla dessa fördomar ifrån var nog inte därifrån.
Nej. Filmer. Tv. Tidningar (Grr, alla dessa jävla solo, cosmo och skit jag läste!)

Så ja, jag tycker folk får göra som de vill, så länge ALLA får göra som de vill.

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2013-01-16 18:08:21

Fast varför ska man ha panik? Jag har aldrig haft panik över rakning. Raka sig om man vill annars skit i det. Varför sån hysteri?

Svar: jadu, varför får 17-åringar panik över att de inte passar in i normen? Varför får 18-åringar panik över att de är underviktiga/har för små bröst/ ful hårfärg osv osv..Det är lätt att säga "äh, gör som du vill" men är det så lätt att GÖRA som du tänker?
lilldjupas.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela