lilldjupas.blogg.se

"Jag kAn!"

Publicerad 2013-03-05 20:51:03 i "rabbelrabbelrabbel"

Jamie har upptäckt att hon faktiskt kan en hel massa saker själv. Hon säger bestämt "jag kan" när jag ska hjälpa med något. Eller när hon vill visa att hon bemästrat något.
Som idag på öppna förskolan, hon klättrade högst upp i ribbstolen och hojtade "jag kAn!" (Ja hon betonar A:et sådär) och jag ropade "ja jag ser!" (Orkar inte "vad DUKTIG du är" hela jävla tiden). Ungen sken som en sol.

Jamie har upptäckt tvärt-emot fasen. Att allt som mamma och pappa säger ska hon göra precis tvärtemot som.
Idag klättrade hon högst upp i ribbstolen, pappa sa "inte högre nu Jamie" och hon svarade "högre!" Och klättrade ett steg till.

Säger vi stanna så går hon. Osv. Det blir lite småjobbigt ibland. Men vadå? Alla ungar går väl igenom detta?

Det som blir bökigast är vi vuxna, i detta fall jag och Niclas, då vi i stort sett ropar tvärtemot i mun på varandra.
När jag säger "heja!" Säger han "stanna!"
Vi har lite olika uppfattning om vad som är ofarligt och ej.
Vi får nog diskutera det där om vi inte vill att ungen ska börja spela ut oss mot varandra innan hon ens fyllt 3!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela