lilldjupas.blogg.se

Feber hit och feber dit.

Publicerad 2013-01-05 14:48:11 i rabbelrabbel

Det är fan riktigt synd om oss alla nu. Det är typ 5 stycken som har feber på mitt jobb. På grund av detta får vi friska nötkärnor slita häcken av oss, vissa jobba sisådär 15 timmar idag. 
Men ge mig byxor med fickor och en nyckel kan jag chefa skiter ur ställe.
 
Mina föräldrar har uppfostrat mig (genom att visa) att jobbet ska tas på allvar och det är ditt ansvar att sköta det. 
De har missat jular, födelsedagar, skolavslutningar osv pga jobb. Det är inget jag har surat över (eller ja, kanske var lite ledsen någon jul när jag var liten) men det var liksom inget konstigt.
Jag försöker verkligen leva upp till deras moral. 
 
Däremot sticker jag inte under stolen med att det är äckligt jobbigt för mig att jobba natt nu när jag är gravid. Nej, jag tycker inte att graviditet är en sjukdom eller att det är synd om mig, men det är tungt. .slut för fan.
Jag kräver inte att få en massa andra arbetssysslor, sitta och hänga eller så. Jag skulle dock vilja sitta ner kanske 40 min ist för 30 på mina 8 eller 9 timmars arbetspass. Jag vill inte bära det allra tyngsta och jag byter gärna bort passen nattetid. 
Annars vill jag inte sluta jobba! Jag älskart, och är rädd för att vara en börda just pga mina önskemål och därmed bli av med timmar. Hur många går inte arbetslösa idag och bara VILL jobba? Jag är otroligt tacksam att jag har ett jobb, och att ha ett där jag trivs så bra är verkligen en lycka.
 
 
 
 
Jag jobbar ju med de här änglarna tillexempel.. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2013-01-05 22:00:29

Men Malin om de är sjuka så är iaf jag rätt tacksam att de är hemma istället för att smitta halva Bollnäs genom att stå och hosta på maten..
Nu vet jag ju inte exakt varför du blir arg på detta :)

Postat av: Sara

Publicerad 2013-01-11 13:43:06

Nu har jag feber! Och ont i halsen! Blä:(

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela