lilldjupas.blogg.se

Vem vinner envishetskampen idag då?

Publicerad 2013-02-08 09:59:17 i rabbelrabbel

Jag och Jamie för en tyst kamp, som pågått sedan vi klev upp.
Jag har sagt att "vi går inte ut förrän du har ätit något" samt "VAD vill du äta då?"
Dvs hon får välja helt själv, bortsett från den där satans jävla vällingen. 
Hon vägrar fortfarande. Men gnäller till ibland "åka handla!" "gå uut!"
Jag svarar "ja, när du ätit något".
 
Får se om vi kommer ut något idag, och håll tummarna för att jag orkar låta bli att göra välling!
 
 
Btw, i förrgår var hon så jäkla söt;
"Kissen ajaj, måtte ha plåtter" sa hon, också plåstrade hon noga om kissens båda tassar.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-09 16:21:31

Alltså ärligt, jag blir nästan förbannad när jag läser din blogg! Du låter en 2-åring välja mat? Laga en vanlig maträtt som du lagar annars och som hon får på dagis (för jag antar att du och din gubbe äter?) och så får hon äta en tallrik med sån mat, och vägrar hon, ja då får hon vara utan! Blir hon hungrig, ja då får du värma på hennes tallrik som hon inte åt! Hur svårt ska det va? Hon vet att on hon vägrar äta, ja då får hon välling för att hon inte ska gå hungrig. JAG skulle ha gjort så, men vill du att din dotter ska vägra mat så är det ditt val.

Svar: Oj, hårda ord. Synd att du inte vågar stå för vem du är? Jag förstår om detta låter jättefel, men det finns en hel del mer som rör sig omkring i det här hemmet.
SJÄLVKLART äter vi mat. och SJÄLVKLART låter vi inte henne välja.. Eller, iaf inte jämt. Jag brukar fråga om hon vill ha korv eller blodpudding.
Detta är en lång kamp som vi fört sedan hon föddes i stort sett, hon har vart bökig med maten hela tiden, ammningen fungerade inte heller.
Just den där dagen jag skrev om i det här inlägget så fick jag äntligen i henne mat 11.30, blodpudding. Men nää, jag har faktiskt inte ork att kämpa med henne varenda jävla dag. Ibland får hon välling till frukost, eller middag, för att jag också är en människa som till slut får nog.

Jag undrar, har du barn själv? Har du haft några problem med deras matvanor? Du får gärna dela med dig av tips i sådana fall (det där att spara maten hon inte åt och värma igen har vi provat massor med gånger, det funkar sällan)
lilldjupas.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela