lilldjupas.blogg.se

Vår lilla skogsmulle

Publicerad 2013-04-06 19:59:01 i "rabbelrabbelrabbel"

Igår hade vi en heldag med Oliver och Nattis. En helhärlig dag som började med Bus och sång på öppna förskolan, fortsatte med pannkaka och tuppis. Helt otroligt att de sov i samma säng tyckte jag!
Sedan gick vi ut på berget och lekte innan vi åt korv. Sedan däckade vi (jag) i soffan när de åkte hem.
Nattis är en sådan underbar människa. Lugn, snäll, rolig, omtänksam, trevlig. Och Oliver är likadan. Med Bus i blick!
Jag längtar så tills de flyttar hit till stan. Helt själviskt, jag vet, men när hon ändå har jobb här ;)

Idag vaknade jag dock och kände mig dödssjuk. Inte varit vaken mänga timmar under dagen. Också gav vi oss iväg för en snabbis på Preem, och på något vis hamnade vi på det där berget idag igen!

Ja, Jamie har hittat sin favoritplats och jag är glad att vi bor här på Ren. Det är nog bland de billigaste lägenheterna här, det är lite småsunkigt och vissa grannar är jag tom rädd för.
MEN. Vi har så nära till förskolan, där Jamie toktrivs, också har vi denna lilla skogskulle där hon kan leka tills hon är säkert 9-10 innan den blir för liten. Jag hade också ett berg där jag växte upp och Niclas bodde ju mer eller mindre i skogen, så vi är mer än gärna ute med henne nu med tanke på hur bra minnen vi har av skogslek.
Drömmen är ju ett hus på landet, gärna Segersta. Med bara skog, gräs, fält och vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela